Feministiskt forum tvåtusentrettoooon!

EXTRA! EXTRA!

Två nyheter: för det första har ni kanske märkt att bloggen ser lite annorlunda ut! Det är för att jag, ME, ursprungligen skulle ha haft den här bloggen tillsammans med två vänner. Sedan, eh, råkade jag diskret ta över den. För att inte förvirra läsare bytte jag alltså precis headern för att FÖRTYDLIGA att det bara är en, ONE, människa som står bakom dessa åsikter. Om ni är missnöjda med da blogg är det alltså mig, ME, ni får bråka med! /mvh, pacifisten

tumblr_lflpfhI53r1qardvwo1_500

För det andra: det är väl ingen som har missat att det är Feministiskt Forum på ABF i Stockholm imorgon!? SÅ PEPPAD. Det väntas en heldag av panelsamtal, en massa skoj (obz gratis!) plus en bokmässa (förmodligen ej med gratis böcker, men…) Jag är SO THERE. Så klart. Kom gärna fram och hälsa om ni har lust! (Hur svårt kan det vara att gissa vem jag är, använd uteslutningsmetoden, liksom?)

Det är många spännande saker på schemat, men personligen ser jag fram emot Vems historia med Devrim Mavi och Antirasistiska feministiska visioner och organisering (kalla mig förutsägbar, jag bryr mig icke). Jag såg Victoria Kawesa och Ellen Nyman, som då talar i den andra panelen, på Antirasistiskt forum för ett tag sedan och de var LYSANDE. Kolla in filmen här. (Nej, gör det. GÖR DET. I’ll wait.)

femiforum

Leave a Reply

