Cultural Appropriation Bingo

Den här bloggen har varit ovanligt tyst de senaste två veckorna, men var inte orolig! Jag har inte slutat skriva. I stället har jag varit i New York (jag vet!), där jag bland annat såg den här snubben chilla på röda mattan:

will smith

Ja. NEW YORK. Staden där drömmar blir sanna! Staden där man stöter på the freakin’ Fresh PRINCE när man går ut ur tunnelbanan. Jag och en kompis blev även (randomly) intervjuade (!) av MTV (!!) om slut-shaming och feminism (!!!).

NEW YORK, asså. Jag vill bara ha mer.

I alla fall! Här är en relevant och rolig illustration av mitt tidigare inlägg: Cultural Appropriation Bingo (via Dr Sheila Addisons hemsida). Mina personliga favoriter: ”varför gnälla om någonting så oviktigt?” (för vad som är viktigt och oviktigt kan ju avgöras rent objektivt) samt ”så du menar att min vithet automatiskt gör mig till en rasist?” (populärt i den pågående svenska antirasistiska debatten, yay!). ENJOY och använd medan jag snickrar ihop ett längre (och gnälligare) inlägg om bland annat den nutida liberala kritiken av antirasismen. HAWT topic, I know.

cultural appropriation bingo

Leave a Reply

